Vores ambition

I Uptime udvikler vi intelligente IT-løsninger, der gør en forskel for virksomheder og mennesker. Vores løsninger skal forenkle og optimere processer, skabe arbejdspladser og gøre arbejdslivet og digitale hverdagshandlinger lettere for os alle sammen.

Det er vores samfundsambition.

I Uptime tror vi på, at de bedste løsninger udvikles gennem langvarige partnerskaber. Vi sætter os ind i jeres forretningsbehov og de processer og krav, der definerer jeres virksomhed.

Forstå vi jeres DNA, kan vi også bedre rådgive jer til de rigtige løsninger. 

HVEM VI ER

Uptime, grundlagt i 1992, er orienteret mod langsigtede partnerskaber og fokuserer på specialudvikling af software og konsulenttjenester. Vi har kontorer i Danmark, Estland, Norge, Polen og Schweiz. Vores vigtigste kompetencer er inden for forretnings- og it-systemanalyse, prototyping og design, back-end og front-end-udvikling. Vi er også fortrolige med databaser, cloud-tjenester, mobile applikationer, overvågning og vedligeholdelse.

HVOR VI ER BEDST?

Vi bruger vores mange års erfaring og evne til at forstå din virksomheds forretning til at bygge skræddersyede softwareløsninger, der bidrager til at skabe omsætning, innovation og produktivitet hos vores kunder. Vores kundeportefølje omfatter virksomheder med behov for store selvbetjeningssystemer, brancheførende e-handelsløsninger og mobile applikationer. Vi har også erfaring med tilpassede lagerstyringsløsninger, budgetteringssystemer og logistikstyringssystemer.

HVORDAN VI GØR?

Takket være vores fokus på langsigtede partnerskaber har vi i Uptime særlige forudsætninger for at forstå hver af vores kunders unikke forretningsbehov, deres mål og risici. Ved siden af vores stærke tech stack har vi en lang række værktøjer til vores rådighed, som giver os mulighed for at arbejde tæt sammen med dig som kunde gennem hele løsningens livscyklus: Fra koncepter, analyser og design til udvikling, lancering, overvågning og support.

Vores nøgler til succes

KUNDETILFREDSHED

Uptime anerkendes for vores robuste udviklingsproces, fremragende kundefokus og en høj grad af fleksibilitet i vores ressourceallokering. Da vi værdsætter langsigtede forretningsforhold, er kundetilfredshed vores absolut førende mål. Det har altid været vores vigtigste KPI, og det vil forblive sådan i fremtiden.

VEDHOLDENHED

Uptimes team af topspecialister giver os mulighed for at arbejde tæt sammen med dig i hele løsningens livscyklus: Fra analyse, koncepter og design til detaljeret projektanalyse, udvikling, test, lancering, overvågning og support.

LØSNINGER DER ARBEJDER FOR DIG

Vi tager i alle løsninger udgangspunkt i, at enhver virksomhed har sine egne unikke forretningsprocesser. Vi lægger stor vægt på at skabe løsninger, der fungerer bedst muligt for hver enkelt kunde. I hele udviklingsprocessen bestræber vi os på at sætte os ind i og forstå din forretningsmodel og specifikke behov, som vores softwareløsning skal imødekomme, og de potentielle risici og faldgruber, som vi og din virksomhed kan blive udsat for undervejs i processen.

BRANCHEKOMPETENCE

Eftersom vi har været i branchen siden 1992, har vi haft mulighed for at arbejde sammen med ledelser i mange forskellige virksomheder, hvilket har givet os unikke forudsætninger og muligheder for at forstå forretningsbehovet i dybden. Det giver os mulighed for at hjælpe kunder som dig med de grundlæggende problemer, din virksomhed står over for, og ikke kun fokusere på at skrive kode til et stykke software.

ANSVARLIGHED

I alt hvad vi foretager os, gør vi vores bedste for at være ansvarlige og have en positiv indvirkning på vores omverden. Vi lægger stor vægt på at tilbyde det bedst mulige arbejdsmiljø for vores medarbejdere og arbejde med projekter, som vi kan være stolte af.

I alt hvad vi gør, ledes vi af vores kerneværdier

ÆRLIGHED

Vi udviser og forventer ærlighed mellem alle parter. Vi ønsker, at vores kunder og vores medarbejdere skal være åbne og ærlige over for os, og vi tilbyder det samme til gengæld.

DEDIKATION

Vi er dedikerede til vores kunder og vores medarbejdere, og vi ønsker at opbygge langvarige og resultatskabende partnerskaber.

WIN-WIN MENTALITET

Vi leder efter win-win-resultater i alle forretningsanliggender. Hvis en mulighed kan være gavnlig for os, men ikke for vores kunder eller vores medarbejdere, er det ikke en mulighed, der er værd for os at forfølge.

KONSTANT UDVIKLING

Efter at have været i drift siden 1992, tager vi stadig hver morgen hul på arbejdsdagen med et vågent øje for nye muligheder for at lære, vokse og øge vores effektivitet. Når det er muligt, er vi parate til at forbedre os selv på alle tænkelige områder og måder.

Bæredygtighed

I Uptime gør vi vores bedste for at efterlade verden et bedre sted end det, vi fik. Vi gør vores bedste for at have en positiv indflydelse på alt omkring os.

Mens vi konstant leder efter måder at forbedre os på, har vi opstillet en række mål for os selv, der stammer fra FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling. Det har vi gjort for bedre at kunne fokusere vores indsats og opnå resultater inden for de områder, hvor vi kan bidrage mest.

Lighed

Vi mener, at alle bør have lige og ubegrænsede muligheder, uanset køn, alder, særlige behov eller andre faktorer. Vores teammedlemmer og kunder vælges altid efter deres evner – intet andet.

Stolte af det vi skaber

Vi ved, at vi er ansvarlige for det, vi skaber. På baggrund af dette sørger vi altid for, at vi kun arbejder på projekter, som vi kan være stolte af. Hvis ikke dette kan lade sig gøre, er dette projekt ikke noget for os.

Klima

Der er ingen tvivl om, at kloden omkring os ændrer sig, og vi skal alle arbejde for at stoppe forandringen. For vores vedkommende gør vi alt, hvad vi kan for at reducere vores fodaftryk. I 2025 vil vores kontorer køre på grøn energi, vi vil bruge CO2 kompensationsordninger til vores flyvninger og følge bedste praksis inden for energibesparelser.

Effektivt partnerskab
Det bedste kommer, når de bedste arbejder sammen. Som et resultat gør vi vores bedste for at etablere et langsigtet og frugtbart samarbejde med både vores kunder og vores medarbejdere.
Arbejdsglæde
Vi vil have, at vores teammedlemmer altid opnår det bedste, men vi vil også have, at de skal være glade. Som følge heraf er balance mellem arbejdsliv og privatliv, det bedst mulige arbejdsmiljø og kontinuerlig selvudvikling vores højeste prioritet. Arbejde er vigtigt, men aldrig vigtigere end dig selv.

Certifikater, medlemskaber & priser

MICROSOFT GOLD PARTNER
Vi har været en Microsoft-certificeret partner siden 1999 og en certificeret guldpartner fra 2006. Vores specialister har forskellige Microsoft-certifikater og udvikler løbende deres viden.
Oracle Partner
Vi har været partnere med Oracle siden 1998 og kender deres produkter på kryds og tværs. Som gæsteforelæsere har vi samarbejdet med den nationale Oracle-afdeling og uddannet et betydeligt antal Oracle-specialister i Estland.
ITL
Vi er medlem af ITL-samarbejdsnetværket inden for IKT, der er en aktør inden for for innovation af det digitale samfund.
ISO 9001:2015
Vores kvalitetskontrol- og ledelsessystem er certificeret i henhold til ISO 9001:2015-kravene.
remote work certificate
Smart Work Association anerkender Uptime som en virksomhed, der følger den bedste praksis for fjernarbejde.
AAA Credit rating
Bisnode anerkender Uptimes kreditværdighed som værende på det højeste niveau af AAA-kreditvurderingssystemet.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.