hudda er musikkens nye sociale medie

Services:

Technologies:

Et nyt socialt medie er gået i luften for musikere, pladeselskaber, spillesteder og dedikerede fans. hudda er navnet på den sociale medieplatform, som Uptime har været med til at udvikle og er løbet stærkt for at komme i mål med.

Key Objectives

    Uptime's Solution

      I musikbranchen har der længe været et ønske om en platform, hvor de forskellige aktører kan agere med hinanden, netværke og præsentere musik. Det er nu blevet til virkelighed med hudda, der i første omgang bliver lanceret i Danmark.

      - Ingen har før i fuld skala lavet et socialt medie til musikere og musikbranchen som hudda. Musikere, bookere, spillesteder, pladeselskaber og management kan mødes, netværke og dele musik, mens nørdede fans også kan være en del af mediet

      Mads Vraa
      CEO, hudda

      hudda skaber netværk

      Fordelene ved hudda er mange for både musikere og musikbranchen. De eksisterende sociale medier som Facebook, Instagram og Twitter er kendte, men de mangler alle noget i forhold til at kunne netværke og samle branchen, mener Mads Vraa.

      – hudda er for musikere og musikbranchen. Her kan man vise sit brand, og musikere kan præsentere musik, billeder, videoer og koncertkalender. Det skaber mere en helhed. På en hjemmeside kan man det samme, men hudda har en social flade, hvor musikere, branche og fans kan kommunikere med hinanden, og det er selvfølgelig en stor fordel, siger Mads Vraa.

      Etablerede musikere har en stor berøringsflade, som de kan fastholde og udbygge på hudda, mens det nye sociale medie for knap så kendte talenter giver nye muligheder og veje ind i musikbranchen.

      – Hvis du er en upcoming musiker eller band, der for eksempel bor i et yderområde, så kan det måske være svært at få et netværk og nogen at spille sammen med. Her kan hudda skabe kontakt, og så kan du også promovere din musik et sted, hvor musikbranchen, andre musikere og fans lytter med, fortæller Mads Vraa.

      Uptime tænker nyt

      hudda tog sin spæde begyndelse i 2018, hvor designet på sitet og grundlæggende funktioner blev udviklet. I april 2022 kom Uptime ind i billedet og fik opgaven med at redesigne hudda med en klar deadline som bagkant.

      – Vi brugte det oprindelige design, men Uptime skabte hudda i en hel ny udgave. Det har været megaspændende at få lov til at bygge hudda op fra bunden, have indflydelse og komme med inputs. Samtidig har det været et stort arbejde, hvor vi en stor del af tiden har ligget vandret, siger projektleder Maria Galsgaard fra Uptime.

      hudda blev lanceret til tiden, og det er Mads Vraa fra det nye sociale musikmedie meget tilfreds med.

      – Der har været fuld fart på, men alligevel har Uptime leveret høj kvalitet til tiden. Selv om der har været pres på, har Maria og hendes kolleger ofte været foran planen. Meget er blevet lavet om undervejs, men Uptime har hele tiden formået at holde fast i den oprindelige masterplan, siger Mads Vraa.

      – Nye features, opsætninger af profiler, kalendervisning og anbefalinger er blevet ændret, og der har Uptime været super omstillingsparate. Jeg er overrasket over, hvor gode Uptime er til at håndtere de kreative opgaver. De finder lette, hurtige, billige og gode løsninger og følger ikke blindt, hvordan jeg ville løse opgaven, fortæller Mads Vraa.

      hudda skal ud i verden

      Den travle CEO for hudda betegner samarbejdet med Uptime som en fornøjelse. Han har været i en god dialog med udviklerne om mangt og meget, og så er han ikke typen, der venter på en mail.

      – Jeg har ringet en del til Maria og hendes team – ofte flere gange dagligt. Det er nok ikke noget, de er vant til, men det har fungeret fint. De har taget sig god tid og været åbne for mine spørgsmål og problemstillinger, fortæller Mads Vraa.

      En del af samarbejdet og sparringen mellem hudda og Uptime er foregået gennem det fælles system, Jira, hvor Mads Vraa og hans team hele tiden har kunnet følge med i tilblivelsen af hudda og tage de nødvendige beslutninger.

      hudda fik verdenspremiere i Danmark den 3. oktober og bliver inden længe promoveret gennem kampagner. De første par hundrede musikere og branchefolk har allerede oprettet en profil. Når de første skønhedsfejl er blevet rettet i samarbejde med Uptime og data er blevet indsamlet, er det planen, at hudda skal udbredes til udlandet i løbet af 2023.

      – Vi synes, at vi har fået en rigtig god idé, som både musikere og branchen har reageret meget positivt på. Nu skal vi bare have hudda udbredt, så rigtig mange musikere, fans og hele den etablerede musikbranche bliver en del af det givende og særlige fællesskab, siger Mads Vraa.

      Det sætter Mads Vraa og hudda pris på ved samarbejdet med Uptime:

      • Høj kvalitet til tiden
      • God sparring gennem Jira, opkald og møder
      • Kreative løsninger, der ofte er lette og billige
      • Omstillingsparate i forhold til nye features og input
      • Lydhøre og med tid til dialog

       

      Læs om teknologien bag hudda:

       

      Prøv hudda på:

      Johan Pedersen

      Business Development Manager

      Vil du høre mere?

      Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.