hudda er musikkens nye sociale medie

Et nyt socialt medie er gået i luften for musikere, pladeselskaber, spillesteder og dedikerede fans. hudda er navnet på den sociale medieplatform, som Uptime har været med til at udvikle og er løbet stærkt for at komme i mål med.

hudda skaber netværk

Fordelene ved hudda er mange for både musikere og musikbranchen. De eksisterende sociale medier som Facebook, Instagram og Twitter er kendte, men de mangler alle noget i forhold til at kunne netværke og samle branchen, mener Mikael Hee.

– hudda er for musikere og musikbranchen. Her kan man vise sit brand, og musikere kan præsentere musik, billeder, videoer og koncertkalender. Det skaber mere en helhed. På en hjemmeside kan man det samme, men hudda har en social flade, hvor musikere, branche og fans kan kommunikere med hinanden, og det er selvfølgelig en stor fordel, siger Mikael Hee.

Etablerede musikere har en stor berøringsflade, som de kan fastholde og udbygge på hudda, mens det nye sociale medie for knap så kendte talenter giver nye muligheder og veje ind i musikbranchen.

– Hvis du er en upcoming musiker eller band, der for eksempel bor i et yderområde, så kan det måske være svært at få et netværk og nogen at spille sammen med. Her kan hudda skabe kontakt, og så kan du også promovere din musik et sted, hvor musikbranchen, andre musikere og fans lytter med, fortæller Mikael Hee.

Uptime tænker nyt

hudda tog sin spæde begyndelse i 2018, hvor designet på sitet og grundlæggende funktioner blev udviklet. I april 2022 kom Uptime ind i billedet og fik opgaven med at redesigne hudda med en klar deadline som bagkant.

– Vi brugte det oprindelige design, men Uptime skabte hudda i en hel ny udgave. Det har været megaspændende at få lov til at bygge hudda op fra bunden, have indflydelse og komme med inputs. Samtidig har det været et stort arbejde, hvor vi en stor del af tiden har ligget vandret, siger projektleder Maria Galsgaard fra Uptime.

hudda blev lanceret til tiden, og det er Mikael Hee fra det nye sociale musikmedie meget tilfreds med.

– Der har været fuld fart på, men alligevel har Uptime leveret høj kvalitet til tiden. Selv om der har været pres på, har Maria og hendes kolleger ofte været foran planen. Meget er blevet lavet om undervejs, men Uptime har hele tiden formået at holde fast i den oprindelige masterplan, siger Mikael Hee.

– Nye features, opsætninger af profiler, kalendervisning og anbefalinger er blevet ændret, og der har Uptime været super omstillingsparate. Jeg er overrasket over, hvor gode Uptime er til at håndtere de kreative opgaver. De finder lette, hurtige, billige og gode løsninger og følger ikke blindt, hvordan jeg ville løse opgaven, fortæller Mikael Hee.

I musikbranchen har der længe været et ønske om en platform, hvor de forskellige aktører kan agere med hinanden, netværke og præsentere musik. Det er nu blevet til virkelighed med hudda, der i første omgang bliver lanceret i Danmark.

- Ingen har før i fuld skala lavet et socialt medie til musikere og musikbranchen som hudda. Musikere, bookere, spillesteder, pladeselskaber og fans kan mødes, netværke og dele musik.

MIKAEL HEE

Stifter og bestyrelsesformand, hudda

Det sætter Mikael Hee og hudda pris på ved samarbejdet med Uptime

  • Høj kvalitet til tiden

  • God sparring gennem Jira, opkald og møder

  • Kreative løsninger, der ofte er lette og billige

  • Omstillingsparate i forhold til nye features og input

  • Lydhøre og med tid til dialog

hudda skal ud i verden

Den travle stifter for hudda betegner samarbejdet med Uptime som en fornøjelse. Han har været i en god dialog med udviklerne om mangt og meget, og så er han ikke typen, der venter på en mail.

– Jeg har ringet en del til Maria og hendes team – ofte flere gange dagligt. Det er nok ikke noget, de er vant til, men det har fungeret fint. De har taget sig god tid og været åbne for mine spørgsmål og problemstillinger, fortæller Mikael Hee.

En del af samarbejdet og sparringen mellem hudda og Uptime er foregået gennem det fælles system, Jira, hvor Mikael Hee og hans team hele tiden har kunnet følge med i tilblivelsen af hudda og tage de nødvendige beslutninger.

hudda blev lanceret i beta version i Danmark ultimo 2022, og i 2. halvår 2023 var platformen klar til kommerciel udrulning i musikbranchen. Nu indeholder platformen ca. 300 artister og branchefolk og 500 koncerter i Danmark, og i løbet af 2024 skal der foretages markedsføring rettet mod at tiltrække en stor mængde fans i Danmark til platformen. Derefter skal hudda udbredes til udlandet.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.

kontakt johan

Johan Pedersen

Business Development Manager