logo

DLL's mobilapp: Et casestudie

I Polen ønskede DLL for alvor at reducere den tid, der blev brugt til at udarbejde finansielle tilbud til medarbejdere og partnere. Det skulle være let skalerbart og tilgængeligt for brugerne. Et andet krav var en blandet løsning, der kunne fungere enten online eller offline. Løsningen blev en mobilapp udviklet af Uptime.

DLL var klar til at effektivisere med den rigtige partner

DLL er en global leverandørfinansieringsvirksomhed, der samarbejder med udstyrsproducenter, forhandlere og distributører i flere end 30 lande for at understøtte deres distributionskanaler og hjælpe med at få deres forretning til at vokse.

- I Polen ønskede DLL at reducere den tid, der blev brugt til at udarbejde finansielle tilbud til medarbejdere og partnere. Det skulle være let skalerbart og tilgængeligt for brugerne. Et andet krav var en løsning, der kunne fungere enten online eller offline, fortæller Rando Simon.

DLL udarbejdede en liste med 8-9 virksomheder i Polen og vurderede deres evner, og virksomhedernes porteføljer blev undersøgt. Det var med en vis tøven, at DLL blev klar til at overdrage og sætte projektet i gang, så Uptimes kompetencer og erfaring var en væsentlig faktor i tildelingen af kontrakten.

- Evalueringsprocessen førte til, at Uptime blev valgt som tjenesteudbyder for projektet. DLL identificerede vores tekniske evner, evnen til at implementere DLL's koncepter i en mobilapplikation og i mindre grad evnen til at konkurrere på prisen, forklarer Rando Simon.

RANDO SIIMON

Forretningsudviklingschef, Uptime

Fase 1

DLL afholdt et kick-off møde med Uptime, hvor DLL præsenterede et udkast til specifikation for appen. Det tog 2-3 dage at færdiggøre omfanget, hvilket resulterede i en ændring på 20% -30% på grund af den tekniske feedback. Begge parter var enige om listen over elementer i projektet, der skulle udarbejdes og godkendes – herunder visualisering af den endelige ansøgning.

Fase 2

Uptime indarbejdede DLL’s Excel-retningslinjer i programmeringen og udviklingen. Derudover skabte udviklerne en integreret og sofistikeret beregningsmotor.

Et team på 4 udviklere fra Uptime blev oprindeligt sat på projektet, og det blev øget til 6, efterhånden som projektet skred frem. Én udvikler fik ansvaret for brugeroplevelsen, 2 blev sat til at arbejde specifikt på API’en til webstedet og 2 blev tildelt mobilapplikationen. Endelig fik én udvikler til opgave at forberede motoren og tilbudsgivning.

Vigtige mål

  • Udvikle en løsning, der reducerer tiden til at udarbejde økonomiske tilbud til medarbejdere og partnere betragteligt

  • Opret en app, der kan fungere enten online eller offline

  • Sikre brugen af den bedste praksis inden for UX-design

 

Uptimes løsning

  • Brugerdefinerede API’er til grænseflade med webstedet

  • Specialbygget tilbudsgenereringsmotor

  • Android- og iOS-applikationer

Resultat

Efter omfattende test offentliggjorde Uprime applikationen, og feedbacken fra DLL’s salgsstyrke har været meget positiv.

DLL var imponeret over vores lydhørhed over for ønsker og behov, evnen til at føre et koncept videre til opdaterede funktioner i applikationen og evnen til at styre projektet, understreger Rando Simon.

Projektet har været meget vellykket, og samarbejdet fortsætter mellem DLL og Uptime, der i øjeblikket diskuterer nye funktioner, der skal indbygges i den næste udgave af appen.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.

kontakt johan

Johan Pedersen

Business Development Manager