logo

Ragn-Sells' nye app lægger selvbetjening i kundens lomme

Ragn-Sells’ mål var at videreudvikle en online selvbetjeningsløsning til en praktisk mobilapp, der skulle kunne tilgås fra kundens lomme. Uptimes rolle var at tage sig af alt frontend udviklingsarbejde for at skabe en Native selvbetjeningsapplikation med en god brugeroplevelse.

Miljøvirksomheden Ragn-Sells, der er kendt for sin kundecentrerede og innovative tankegang, besluttede at kundesupport og selvbetjening fremover kun skulle være tilgængelig online. Ragn-Sells valgte at henvende sig til Uptime for at få udført frontend-arbejdet på appen.

Uptimes teamleder på projektet, Kädi Keinast, fortæller, at målet med Ragn-Sells var at skabe en applikation med Native-niveau brugeroplevelse uden at skulle oprette og administrere to separate produkter ved siden af. Formålet med selve applikationen var at give kunderne et bedre overblik over de ydelser, de har bestilt, at sætte dem i stand til at bestille yderligere tømninger og at give private og virksomheder flere muligheder for at administrere de udvalgte ydelser.

- Byggefirmaer er et godt eksempel. Hvis der er opstået en uventet mængde affald på en byggeplads, og den næste planlagte tømning nærmer sig, kan pladschefen eller en anden, der har fået rettigheder, bestille yderligere tømning.”, forklarer Kädi Keinast.

- Der er ingen grund til at ringe nogen steder, studere komplicerede regneark eller sende e-mails. De næste udviklingstrin i appen vil også bringe push-beskeder, der fortæller kunden, hvornår en Ragn-Sells-bil ankommer, ligesom det allerede foregår med kurerfirmaer, fortsætter Kädi Keinast.

KÄDI KEINAST

Teamleder, Uptime

Nemmere overblik for alle parter

En anden fordel ved applikationen er, at den på en nem og bekvem måde giver mulighed for at administrere legitimationsoplysninger.

– Selvom myndigheden på det private plan ikke er så vigtig, kan der i eksempelvis en stor produktionsvirksomhed være folk, der skal se kontrakterne, men ikke selv skal kunne bestille nye tømninger. Der kan også være modsatrettede situationer, hvor nogen skal kunne bestille en ny tømning, men ikke skal have adgang til de faktureringsoplysninger, der er tilføjet i anden udviklingsfase, siger Kädi Keinast.

Muligheden for at give autorisation er ofte nødvendig for ældre mennesker, der ikke føler sig hjemme med digitale enheder og dermed kan få hjælp af deres yngre pårørende til at finde den rigtige information. Endnu vigtigere er løsningen for byggefirmaer, som for eksempel kan give containertømning i underentreprise, eller for butikker og servicestationer, hvor virksomheden kan give lederen af ​​en bestemt enhed ret til at varetage affaldshåndteringsydelser.

For at administrere legitimationsoplysninger og andre adgange på en hensigtsmæssig måde, integrerer appen med både MobileID og SmartID og kommunikerer med Ragn-Sells’ egen backend og CRM gennem API‘en.

– Autentificering var især på grund af Googles og Apples detaljer den eneste del, der var noget udfordrende i udviklingen af appen. Ligesom enhver applikation skulle Rang-Sells-appen gennemgå en valideringsproces, men i USA kendte man ikke til vores godkendelsesløsninger, og moderatorerne kunne ikke få adgang og opnå validering. Det betød, at vi skulle lave nogle tilpasninger for at give dem adgang, men heldigvis er denne bekymring blevet løst effektivt, og i dag er appen tilgængelig for alle interesserede i både App Store og Google Play Store, siger Kädi Keinast.

image

Flere funktioner er allerede på vej

Mens udfordringerne ved autentificering skabte problemer, blev resten af ​​applikationen bygget problemfrit. Projektlederen fortæller, at Uptime tidligere har lavet flere apps med støtte fra React Native og Expo, så denne løsning blev også valgt til Ragn-Sells nye applikation.

– Hele processen blev også strømlinet af, at miljøvirksomheden havde en meget klar vision og en velfungerende prototype. På samme måde havde Ragn-Sells allerede delt udviklingsarbejdet op i etaper, inden de kom til os, hvilket betød, at hele samarbejdet forløb meget smertefrit, siger Kädi Keinast.

I øjeblikket er den første fase af appen blevet offentliggjort, og den vil blive fulgt af den anden og tredje fase i den nærmeste fremtid.

– Appen bliver endnu smartere. Du kan forvente muligheden for at underskrive nye kontrakter, push-notifikationer, live-sporing af køretøjer og mange andre funktioner, forsikrer Kädi Keinast.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.

kontakt johan

Johan Pedersen

Business Development Manager