Styrk din konkurrencekraft med Application Management Services

I en større virksomhed som din er det afgørende, at dine applikationer og systemer spiller effektivt sammen på tværs af organisationen. Oplever du, at systemerne for ofte er nede, at arbejdsprocesserne ikke er effektive, eller at dine medarbejdere mangler tid og viden om de nyeste teknologier?

Kan du nikke ja til én eller flere af udfordringerne, vil du ikke fortryde at hente en kop god kaffe, læne dig godt tilbage og bruge 5 minutter på at læse blogindlægget ” Styrk din konkurrencekraft med Application Management Services”.

Intern eller ekstern Application Management?

Der findes lidt groft sagt to måder at håndtere dine applikationer på. Enten har du interne ansatte, der, udover deres øvrige gøremål i firmaet, også styrer hver sin applikation. Den anden løsning er at samarbejde med en ekstern partner, der yder en Application Management Service.

Med den interne løsning er eksperterne tæt på og hands-on, men det kan være svært at opnå den bedste synergi mellem applikationerne. For ofte går tiden med at drifte dine applikationer fremfor at udvikle dem til firmaets fremtid.

Ligeledes bruges medarbejdernes tid på daglig drift og support, i stedet for at øge firmaets konkurrencekraft gennem innovation. Samtidigt er du afhængig af hver enkelt medarbejder, og det kan hurtigt mærkes, hvis en af dem er fraværende. Oppetiden falder, og du får ikke det optimale udbytte af dine investering.

Med en ekstern partner får du et dedikeret hold af specialister, der har fokus på dit firma. De står for både drift, support og videreudvikling og har kun ét mål: At styre og udvikle din virksomheds applikationer. Det betyder, at udviklingen af dine applikationer konstant er på forkant med den teknologiske udvikling.

Når der kommer opdateringer, så har de styr på, hvordan det påvirker din virksomhed – også på tværs af applikationer. Resultatet er, at du slipper for at bøvle med applikationer, der ikke virker, fordi andre applikationer i din organisation er blevet opdateret. Ligeledes får du hurtigt taget nye funktioner og forbedringer i opdateringerne i brug. Det giver en sund return-on-investment.

Application Management Service betyder, at de interne medarbejdere ikke behøver at bekymre sig om den daglige drift. Den står AMS holdet for. Det frigiver ressourcer til, at dine medarbejder kan fokusere på innovation i stedet for rutineopgaver.

Tværfaglige eksperter

Større kapacitet og skræddersyede løsninger

Fordelene ved at benytte en Application Management Service er i det ekstra, du får med. I stedet for at fokus blot er på den daglige drift, så er det hos dit AMS hold på at udvikle og forbedre dit IT-system. Holdet har flere ressourcer, end det oftest er muligt med et internt hold. Konsekvensen er, at de bedre kan holde øje med den teknologiske udvikling, og hvordan det kommer dig og din virksomhed til gode.

Selvom du får et helt hold, der arbejder med din Application Management Service, så har du én kontaktperson, der fungerer som single-point-of-contact for dig og din virksomhed. I behøver ikke forholde jer til en masse forskellige leverandører af software og applikationer, men har i stedet blot en person, der er bindeled mellem jer og AMS teamet.

Med AMS får du et team, der følger din virksomheds applikationsportefølje fra start til slut. De ved, hvad dine behov er, og har sørget for at de bliver udfyldt optimalt. Samtidigt sikrer teamet også, at der konstant tages højde for udviklingen i din virksomhed og de nye muligheder den teknologiske verden konstant tilbyder. Det gælder nye opdateringer til eksisterende software, men i den grad også selvstændige, nyudviklede skræddersyede løsninger til dig og din virksomhed.

Dette er klart den største fordel ved at benytte en Application Management Service. Der bliver ikke kun arbejdet på at vedligeholde status quo, men der arbejdes fokuseret på at udvikle den bedste løsning til dit firma. Både her og nu men især også til fremtiden.

Løbende optimering

Når du vælger en Application Management Service får du ikke bare en leverandør men en samarbejdspartner. Du får et team, som er dedikeret til din virksomhed. Fremtiden og udviklingen i din virksomhed er i centrum, og AMS teamet undersøger og vurderer løbende, om der er muligheder for forbedringer.

Idet teamet er helt inde i virksomhedens DNA og mål, så kan der udvikles nye løsninger, der sørger for at optimere oppetid, give længere levetid til applikationer og øge din virksomheds konkurrencekraft. For det er en løsning, der er skræddersyet til netop der, hvor I er og tilpasset jeres mål.

Når Uptime Development indgår i et samarbejde om Application Management Service, står vi naturligvis for drift og support, og vi er garant for, at det hele spiller. Men den største værdi opnår du ved, at vi ser de muligheder, der er for at forbedre din virksomheds applikationer og sikre maksimal return-on-investment.

Læs mere her om app udvikling hos os.

Løsninger vi har udviklet

MyDellos mål er at skabe en digital platform, der vil gøre bestilling og styring af forsendelsestjenester så enkel og nem som muligt for slutbrugeren. Uptime har som udviklingspartner gjort denne vision til virkelighed ved at udvikle en let skalerbar, robust og stærkt integreret applikation, der sikrer den bedst mulige brugeroplevelse for MyDellos kunder.
ABB Drives’ fabrikker manglede software til at få overblik over medarbejdernes evner, arbejdstid og oplæring. Med nyudviklet planlægningssoftware har de nu fået overblik over arbejdstimer, styr på omkostninger og et værktøj til at lave rapporter inden for kvalitetskontrol.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste IT-projekt.